Onze Werkwijze

We nemen jouw game, applicatie of ehealth idee en verkennen de mogelijkheden om snel tot een eerste opzet te komen. Ons team helpt om jouw idee zo concreet en krachtig mogelijk te vertalen naar een praktisch concept.

We prototypen een eerste versie van het product en testen dat. Dat kan op papier maar ook als digitale tool. Onze designers, vormgevers en ontwikkelaars maken een eerste doorloop van het product en we kijken samen met jou en je eindgebruikers of deze doorloop goed voelt.

In de productie fase volgen we een roadmap die we in overleg samen opstellen. Features uit het prototype worden uitgewerkt en de visuele stijl verder verfijnd.

Tijdens onze wekelijkse contactmomenten bespreken we welke stappen er genomen zijn en welke volgende stappen we gaan zetten. Jij houdt zo altijd vinger aan de pols en blijft inspraak houden in het maakproces.

 

“Goed ontwerpen is ingewikkeld, maar een goed ontwerp straalt van eenvoud.”

Onderhoud en Ondersteuning

Als we jouw product opgeleverd hebben dan blijven we met je meedenken. Net zoals een auto of een huis heeft software ook onderhoud nodig.

Besturingssystemen krijgen updates, smartphones worden steeds beter, internet protocollen veranderen, en wetgevingen worden aangepast zoals bijvoorbeeld omtrent privacy.

Ook de ontwikkel-platformen waarmee applicaties worden gemaakt worden steeds geavanceerder en brengen weer nieuwe mogelijkheden en kansen met zich mee.

Wij helpen je hier natuurlijk graag bij. We maken al tijdens het ontwikkelproces inzichtelijk hoe de verschillende software en distributie platformen zich zullen ontwikkelen en welke risico’s en kansen dat met zich meebrengt.

We nemen de lifecycle van de applicatie met je door en bedenken samen hoe we het product op langere termijn kunnen verbeteren.

Zo gooien we niet zomaar een product over de schutting maar denken we graag met je mee zodat iedereen zo lang mogelijk van jouw applicatie of game kan genieten.

Over eHealth Implementeren

We werken geregeld met opdrachtgevers in de zorg en aan bijzondere maatschappelijke projecten. Hier helpen we het liefst om wat we samen gemaakt hebben ook goed te integreren in de situatie waar het een leven moet krijgen. Dit kan soms namelijk lastig zijn voor een zorgprofessional die vaak al een pittige workload heeft.

In alle fases besteden we daarom nadrukkelijk aandacht aan de uiteindelijke implementatie in jouw ehealth omgeving omdat bij ons niet de techniek, maar de impact die techniek kan hebben centraal staat.

Over Ons

De wereld altijd een stukje beter maken. Dat doet GainPlay Studio. Door maatschappelijk betrokken projecten en producten te realiseren en toegankelijk te maken voor iedereen.

GainPlay Studio zet projecten op die passen bij de workflow van onze klanten en partners. We denken daarom altijd oplossingsgericht met je mee. Zo zijn we ervaren in het ontwikkelen voor innovatieve interfaces en in de aansluiting vinden bij jouw doelgroep. GainPlay houd van impact en resultaat, en we werken daarom altijd met passie aan digitale oplossingen.

Met goed luisteren, sterk design, diepgaande technische kennis en ervaring van gedragsverandering zetten we ons voor jou in. Zodat jouw gebruikers zo eenvoudig mogelijk het voordeel van je product kunnen ervaren. We zijn een betrokken gesprekspartner die down-to-earth met je meedenkt en het fijn vind om goed samen te werken.

Teun Aalbers

Teun Aalbers

Medeoprichter, Business Manager

Medeoprichter, Commercial Director en Business Manager met een affiniteit voor eHealth projecten. Na het behalen van een diploma in Bewegingswetenschappen besloot Teun om ook een academische carrière te starten. In 2016 haalde Teun zijn PhD van het Radboud Universitair Medisch Centrum met zijn onderzoek naar Lifestyle Verbetering door eHealth. Met al deze kennis is Teun een uitgelezen ondernemer.

Teun is thuis in het academische veld en de gezondheidszorg. Voor GainPlay Studio onderzoekt Teun geschikte markten, helpt klanten en organisaties, en beheert de business development van GainPlay.

Teun is een van de weinige mensen in de wereld die een puzzel van 24.000 stukjes heeft afgerond.

Kom in contact met Teun op teun@gainplaystudio.nl.

Teun

Medeoprichter
Business

Jan Jonk

Jan Jonk

Medeoprichter, Designer

Medeoprichter, Creative Director, Interaction en Game Designer met een speciale interesse voor het maken van effectieve gebruikerservaringen. In 2010 studeerde Jan af van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht als European Media Master of Arts.

Jan begon voor het eerst te werken aan Serious Games tijdens zijn afstudeerproject aan de HKU en zag het potentieel van deze veelbelovende spelvorm. Als gamer besteedt Jan tijd aan het spelen en het denken over games, het verkennen van spelers’ motivatie en het overwegen van efficiënte ontwerpen.

Jan bestudeert wat serious games en gamification kan betekenen voor verschillende doelgroepen, en hoe wetenschappelijk onderzoek het praktische ontwerp van een game kan beïnvloeden. Games waarin spelers zelf in staat zijn om zichzelf te ontwikkelen door middel van speelse interactie.

Jan maakt zijn eigen mierennesten en heeft als eerste op video vastgelegd hoe een koningin een mierenei (cocon) uitpakt.

Neem contact op met Jan door de mailen naar jan@gainplaystudio.nl.

Jan

Medeoprichter
Design

Remi Newton

Remi Newton

Medeoprichter

Medeoprichter van GainPlay Studio. Remi is afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten in Game Design & Development, in 2010.

Remi is de huidige scorehouder van het hoogste record op onze game Mindout. Als gamer met een ongewoon hoge aandacht en vasthoudendheid houdt Remi van alle type games. Of het nou om strategie games, kaartspellen of bordspellen gaat, Remi is altijd een gevaarlijke rivaal of een waardevolle partner om rekening mee te houden.

Remi Newton is een programmeur met een creatieve aanpak, zijn prototyping vaardigheden zijn snel, effectief en to-the-point. Remi is een familie man die open staat voor eenieder, en altijd een oor leent aan een vriendelijke ontwikkelaar met een probleem.

Remi lacht veel en kan op elk moment uitbreken in een ongecontroleerde maniakale lachstuip.

Remi

Medeoprichter

Rocky Tempelaars

Rocky Tempelaars

Lead Programmeur

Rocky is afgestudeerd aan MediaCollege Amsterdam, Game Development, in 2017.

Rocky is een gamer in hart en nieren zowel digitaal of analoog. Waar hij digitaal voornamelijk shooters en actie games speelt is hij analoog meer van de strategische en kaartspellen, hierom speelt hij vaak zijn favoriete kaartspel Magic: the Gathering en is de ongekroonde koning van het kantoor.

Rocky is een developer met een “think twice, code once” mentaliteit wat betekent dat hij eerst goed nadenkt over wat hij maakt voordat bij begint met programmeren omdat een hoop bugs al voorkomen kunnen worden door eerst goed te bedenken hoe het moet werken.

Rocky is niet tevreden wanneer iets werkt maar hij niet zeker weet waarom het werkt, en deze mindset helpt goed bij het ontwikkelen van complexe systemen. Als je weet hoe iets werkt, dan weet je namelijk ook wanneer het niet werkt.

Voor Rocky is Castlefest zijn tweede thuis, maar daarbuiten blijft hij een undercover Viking.

Rocky

Code

Maartje Heere

Maartje Heere

Lead Artist

Maartje is de artist van GainPlay Studio, ze is afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten in Design for Virtual Theatre and Games in 2008.

Maartje zou het liefst alles in de wereld willen weten en is erg nieuwsgierig, en dankzij haar brede interesses heeft ze aan een half woord voldoende om aan het werk te kunnen.

Ze houdt zich bezig met alle visuele aspecten in de projecten van GainPlay Studio, en doet alles van schetsen en ideëen uitwerken tot illustraties, concept art, 2D vormgeving voor producties, texturing en interface design. Ze is een rondwandelende bibliotheek van grafische kennis, en als ze iets niet kan tekenen dan bestudeert ze het net zolang totdat ze het naar haar eigen tevredenheid kan.

Is een creatieve McGyver die met tandenstokers en paperclips een huis kan bouwen in het bos. Klinkt als een krekel.

Maartje

Art

Onze Klanten & Partners