Onze Werkwijze

We nemen jouw game, applicatie of ehealth idee en verkennen de mogelijkheden om snel tot een eerste opzet te komen. Ons team helpt om jouw idee zo concreet en krachtig mogelijk te vertalen naar een praktisch concept.

We prototypen een eerste versie van het product en testen dat. Dat kan op papier maar ook als digitale tool. Onze designers, vormgevers en ontwikkelaars maken een eerste doorloop van het product en we kijken samen met jou en je eindgebruikers of deze doorloop goed voelt.

In de productie fase volgen we een roadmap die we in overleg samen opstellen. Features uit het prototype worden uitgewerkt en de visuele stijl verder verfijnd.

Tijdens onze wekelijkse contactmomenten bespreken we welke stappen er genomen zijn en welke volgende stappen we gaan zetten. Jij houdt zo altijd vinger aan de pols en blijft inspraak houden in het maakproces.

 

“Goed ontwerpen is ingewikkeld, maar een goed ontwerp straalt van eenvoud.”

Onderhoud en Ondersteuning

Als we jouw product opgeleverd hebben dan blijven we met je meedenken. Net zoals een auto of een huis heeft software ook onderhoud nodig.

Besturingssystemen krijgen updates, smartphones worden steeds beter, internet protocollen veranderen, en wetgevingen worden aangepast zoals bijvoorbeeld omtrent privacy.

Ook de ontwikkel-platformen waarmee applicaties worden gemaakt worden steeds geavanceerder en brengen weer nieuwe mogelijkheden en kansen met zich mee.

Wij helpen je hier natuurlijk graag bij. We maken al tijdens het ontwikkelproces inzichtelijk hoe de verschillende software en distributie platformen zich zullen ontwikkelen en welke risico’s en kansen dat met zich meebrengt.

We nemen de lifecycle van de applicatie met je door en bedenken samen hoe we het product op langere termijn kunnen verbeteren.

Zo gooien we niet zomaar een product over de schutting maar denken we graag met je mee zodat iedereen zo lang mogelijk van jouw applicatie of game kan genieten.

Over eHealth Implementeren

We werken geregeld met opdrachtgevers in de zorg en aan bijzondere maatschappelijke projecten. Hier helpen we het liefst om wat we samen gemaakt hebben ook goed te integreren in de situatie waar het een leven moet krijgen. Dit kan soms namelijk lastig zijn voor een zorgprofessional die vaak al een pittige workload heeft.

In alle fases besteden we daarom nadrukkelijk aandacht aan de uiteindelijke implementatie in jouw ehealth omgeving omdat bij ons niet de techniek, maar de impact die techniek kan hebben centraal staat.

Handson Maxima

Over Ons

De wereld altijd een stukje beter maken. Dat doet GainPlay Studio. Door maatschappelijk betrokken projecten en producten te realiseren en toegankelijk te maken voor iedereen.

GainPlay Studio zet projecten op die passen bij de workflow van onze klanten en partners. We denken daarom altijd oplossingsgericht met je mee. Zo zijn we ervaren in het ontwikkelen voor innovatieve interfaces en in de aansluiting vinden bij jouw doelgroep. GainPlay houd van impact en resultaat, en we werken daarom altijd met passie aan digitale oplossingen.

Met goed luisteren, sterk design, diepgaande technische kennis en ervaring van gedragsverandering zetten we ons voor jou in. Zodat jouw gebruikers zo eenvoudig mogelijk het voordeel van je product kunnen ervaren. We zijn een betrokken gesprekspartner die down-to-earth met je meedenkt en het fijn vind om goed samen te werken.

Teun Aalbers

Teun Aalbers

Medeoprichter, Business Manager

Medeoprichter, Commercial Director en Business Manager met een affiniteit voor eHealth projecten. Na het behalen van een diploma in Bewegingswetenschappen besloot Teun om ook een academische carrière te starten. In 2016 haalde Teun zijn PhD van het Radboud Universitair Medisch Centrum met zijn onderzoek naar Lifestyle Verbetering door eHealth. Met al deze kennis is Teun een uitgelezen ondernemer.

Teun is thuis in het academische veld en de gezondheidszorg. Voor GainPlay Studio onderzoekt Teun geschikte markten, helpt klanten en organisaties, en beheert de business development van GainPlay.

Teun is een van de weinige mensen in de wereld die een puzzel van 24.000 stukjes heeft afgerond.

Kom in contact met Teun op teun@gainplaystudio.nl.

Teun

Medeoprichter
Business

Jan Jonk

Jan Jonk

Medeoprichter, Designer

Medeoprichter, Creative Director, Interaction en Game Designer met een speciale interesse voor het maken van effectieve gebruikerservaringen. In 2010 studeerde Jan af van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht als European Media Master of Arts.

Jan begon voor het eerst te werken aan Serious Games tijdens zijn afstudeerproject aan de HKU en zag het potentieel van deze veelbelovende spelvorm. Als gamer besteedt Jan tijd aan het spelen en het denken over games, het verkennen van spelers’ motivatie en het overwegen van efficiënte ontwerpen.

Jan bestudeert wat serious games en gamification kan betekenen voor verschillende doelgroepen, en hoe wetenschappelijk onderzoek het praktische ontwerp van een game kan beïnvloeden. Games waarin spelers zelf in staat zijn om zichzelf te ontwikkelen door middel van speelse interactie.

Jan maakt zijn eigen mierennesten en heeft als eerste op video vastgelegd hoe een koningin een mierenei (cocon) uitpakt.

Neem contact op met Jan door de mailen naar jan@gainplaystudio.nl.

Jan

Medeoprichter
Design

Rocky Tempelaars

Rocky Tempelaars

Lead Programmeur

Rocky is afgestudeerd aan MediaCollege Amsterdam, Game Development, in 2017.

Rocky is een gamer in hart en nieren zowel digitaal of analoog. Waar hij digitaal voornamelijk shooters en actie games speelt is hij analoog meer van de strategische en kaartspellen, hierom speelt hij vaak zijn favoriete kaartspel Magic: the Gathering en is de ongekroonde koning van het kantoor.

Rocky is een developer met een “think twice, code once” mentaliteit wat betekent dat hij eerst goed nadenkt over wat hij maakt voordat bij begint met programmeren omdat een hoop bugs al voorkomen kunnen worden door eerst goed te bedenken hoe het moet werken.

Rocky is niet tevreden wanneer iets werkt maar hij niet zeker weet waarom het werkt, en deze mindset helpt goed bij het ontwikkelen van complexe systemen. Als je weet hoe iets werkt, dan weet je namelijk ook wanneer het niet werkt.

Voor Rocky is Castlefest zijn tweede thuis, maar daarbuiten blijft hij een undercover Viking.

Rocky

Code

Maan van der Meer

Maan van der Meer

Lead Artist

Maan is de artist van GainPlay Studio, ze is in 2019 afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten in Game Art.

Maan is optimisch, enthousiast en handig met een handboog! Ze houdt van planten en maakt van haar huis het liefst een jungle.

Maan heeft een fascinatie voor slakken en zorgt goed voor haar 3 reusachtige afrikaanse agaatslakken. Een gaatje in het huis van een slak heeft ze gerepareerd met een stukje eierschaal en speciale specie die ze zelf heeft gemengd van natuurlijke biologische producten. Hiervoor moest ze specifiek 1 ei halen bij een boer zodat ze de schaal kon gebruiken.

Ze eet weinig eieren maar vind ze wel lekker.

Maan heeft een speciale techniek geleerd om tot kuddeleider verkozen te worden door een groep paarden.

Maan

Art

Jorim van der Wal

Jorim van der Wal

Programmeur

Jorim is een programmeur bij GainPlay Studio. Hij is in 2019 afgestudeerd van de Universiteit Utrecht met een Bachelor Informatica in de richting Gametechnologie, met een minor in Gamedesign van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.

Jorim leidt naar eigen zegge een onopmerkelijk leven. Hij draagt graag honden, heeft een kiwi vogel gezien om 1u snachts, gezwommen met dolfijnen, en de drakengod Tiamat knockout geslagen.

Jorim speelt graag Magic en Dungeons & Dragons. Hiervoor heeft hij een bijzondere ring gekregen die hij om zijn ringvinger draagt en als een d20 kan gebruiken. In DnD speelt hij een pacifist die het liefst wil dat iedereen toch eens een beetje normaal zou doen.

Jorim heeft naast deze informatie geen enkele identificerende informatie op het internet staan en is daar bijzonder trots op.

Jorim

Code

Onze Klanten & Partners