Presentaties
In presentaties laten we zien hoe onze games en applicaties tot stand zijn gekomen. Welke ontwikkelstappen zijn er genomen, en wat is het resultaat? Hoe wordt de game nu ingezet, en waar willen we in de toekomst naar toe? Het maatschappelijk en persoonlijk belang van de gebruikers bij het onderwerp is daarbij lijdend. De huidige methoden om met de meeste onderwerpen aan de slag te gaan behalen meestal namelijk maar beperkt resultaat. In onze serious games en gamification applicaties zoeken we daarom naar nieuwe manieren om cliënten te helpen hun gedragsdoelen te behalen.
Gebalanceerd Leven
In het kader van #futurehealthdesign van UCreate behandelden we Gebalanceerd Leven. GainPlay ontwikkelde een mindfulness game op basis van neurofeedback (hersengolven). Met je gedachten bestuur je een landschap: ben je gespannen, dan zie je dat terug aan de bomen, vogels en weersomstandigheden. Ben je ontspannen, dan zie je dat ook. Om de game te kunnen laten slagen moesten de designers van Gainplay Studio alles weten van ontspanning. Hoe ze daarachter kwamen deelde Teun in de ontwerpsessie over ontspannen.